26 Şubat 2012 Pazar

Aras'ın İlk Diş Partisi

herkes biliyordur diş buğdayını yıllardır yapılır evlerimizde. İlk dişi çıkan bebeğin dişleri sağlıklı olsun, bereketli olsun diye kutlama yapılır. Gelenektir. Bende yaptım oğluma diş partisi. Aman ne stresli günlerdi o hazırlık çalışmaları. Kalabalık bir aileden geliyoruz bende eşimde. Eş dost akraba derken çoluk çocuk 40 kişi buldu evin içi. Fakat gurur duydum kendimle bebeğimle. Annemde gurur duydu eminim benimle. Güzel tatlı heyecanlar bunlar. Bir annenin bebeği için kutlama yapması. sırada doğum günü partimiz var. süprizlerle dolu diş partisinin üstünde olması gereken bir doğum günü partisi organizasyonu için yine yazacağım sizlere.
şimdi paylaşalım bakalım yaptıklarımı:)
önce davetli listesi çıkardım.sonra yetişkinleri ve çocukları düşünerek menü hazırladım. Süslemeler, pasta derken iş baya karmaşık bir hal aldı. Eminim sende şimdi aynı karmaşık duygunun içindesin. Endişelenme sende hakkıyla atlatacaksın bugünü.
menümüz şöyleydi;
1- diş kurabiyeler (tarifini vereceğim)
2-peynirli börek
3- peynirli poğaça
4-mercimek köfte
5-irmik tatlısı (süprizliydi onu da anlatacağım)
6- közlenmiş patlıcan ve biber salatası
7- nohut salatası
8- minik kürdan kanepeler
9- meyve sepeti (pasta yerine tercih ettim bebeğimde yiyebildi böylece)
10-patates salatası
11- şehriye salatası
12-elmalı pasta
13-kahveli çikolata soslu kek
14- diş buğdayımız

süslemeler ise;

daha önceden aldığım balonlar vardı evde. bildiğimiz klasik balonlar hepsini şişirdim tek tek. sonra üzerine bir cd kalemi yardımıyla diş resmi çizdim. gözlerini kırtasiyeden aldığım peluş oyuncaklarda da gördüğün gözlerle yaptım. (pritle kolaylıkla yapıştı. ) yine kalemle onlara gülen surat ve minik burunlar ekledim. bu balonları ip yaptımıyla birbirne bağladım. bir kısmını perdeye bir kısmını avizeye bağladım ve harika dişler yapmış oldum. bu arada bu fikir tamamen bana ait. tavsiye ederim müthiş oldular aşağıda resimlerine de görebileceksin eminim sende beğenirsin.
sonra diş şeklinde internetten sipariş ettiğim kurabiye kalıbını bir kağıda çizdim fotokopi yardımıyla büyüttüm. bu benim taslağım oldu. mavi renkli kartonların üstüne koyarak onları maket bıçağı yardımıyla kestim. keçeden aldığım harflerle her dişe bir harf gelecek şekilde ARASIN DİŞİ ÇIKTI YAZDIM. kenarlarına da minik stikcerlar yapıştırdım ve süsledim. Bu da banner oldu. her harfi minik çengelli iğnelerle perdeye tutturdum.

internette satıldığını gördüğüm diş posterleri vardı ancak alınmayacak kadar pahalıydı. (ben biraz şanslıyım kocam fotoğrafçı ama sende çok ucuza yapabilirsin ) bu tasarıma benzer bir tasarım hazırladık fotoshopta ve bunları 40*50 boyutlarında bastık. 2 adet yaptırdım. Arasın dişi çıktı yazıyordu yine bu posterde. bunlarda iyi reyting aldı evde.

çocuklar içinde;

minik bir fanusu düşünmüştüm. içinde lolipop, şekerleme dolu ikramlık ve oyalanmalık. hem uygun fiyata çıkacak hem onları mutlu edecekti ancak bunları yetiştiremedim.
gelen her çocuktan kendi boya kalemlerini getirmelerini istemiştim. boya kitabı hediye edecek ve böylece oyalanmalarını sağlacaktım fakat bunu da yapamadım :(  bence sen denemelisin.














bahsettiğim süprizli irmik tatlısında avmlerde satılan şeker reyonlarında oldukçada ucuza diş şeklinde şekerlemelerden aldım. irmiğin süstü dişlerle kapmanmıştı fakat bizim haylazla fotoğrafını çekmeye fırsat bırakmadan yediler :) itiraf etmeliyim bu da misafirlerimden büyük ilgi gördü .

buğdayı haşlamıştık bir gece önceden. herkesin damak tadı ayrı ocağından servis sırasında yanına tuz, şeker, nar, ceviz gibi alternatifler sundum. herkes tercih ettiği şekilde yedi. bende buda güzel oldu .

gelelim aras'ımın yaptıklarına. bebeğim kalabalıkta büyüdüğünden alışkındı zaten insana. hiç zorluk yaşamadım. zaten herkes bi yarım saat ilgilense akşam olacaktı öylede oldu. tepsiye steteskop, fotoğraf makinası, ayna, kalem ve kitap koymuştuk. miniğim önce steteskopu seçti ardından kamerayı. doktor olacak diye heveslensemde oda babasının izinden gidecek sanırım. tıpkı babasının dedesinin izinden gittiği gibi. Aman mutlu olduğu işi yapsın zaten.

Tarifler:

Diş Kurabiyeler:

250 gr yumuşak margarin
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı buyday nişastası
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
renklendirmek için kakao ya da gıda boyası ( ben turuncu ve mavi kullandım. )

Yapılışı:

yoğurma kabında margarin ve pudra şekerini yoğur. sonra un ve boyalar hariç diğer malzemeleri ekle ve yoğurmaya devam. :) azar azar un ekleyerek kulak memesi kıvamına getir. hamuru renklendireceğin kadar parçaya ayır ben 4 e böldüm sade, kakaolu, turuncu ve mavi . her parçayı 1 çay kaşığının ucuyla boya ile renklendir, streç filmle sar ve buzdolabında yarım saat dinlendir.
çıkardığın hamurları 0.5 cm kalınlığında aç ve kalıpla şekil ver. istersen sende diğer renkleri kullanarak süs yapabilirsin. isim yazabilirsin . yağlı kağıt serdiğin tepsiye diz ve 15- 20 dk. 175 derecede pişir. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder